Квест – пригодницька гра,
гра-пошук або гра-подорож. Англійське Quest перекладається як пошук з пригодами.
Сьогодні цей термін визначає один з основних жанрів комп’ютерних ігор, що
вимагають від гравця розв’язання розумових завдань для руху до мети.
У міфології та літературі
поняття «квест» спочатку позначало один із способів побудови сюжету – подорож персонажів
до певної мети через подолання труднощів. Наприклад, «Міф про 12 подвигів Геракла»,
де головному герою – Гераклу, необхідно було виконати по велінню царя Еврісфея
дванадцять великих подвигів, для того щоб здобути велику славу, стати безсмертним
і отримати вдячну пам’ять у віках. Або «Міф про Персеї», де головному герою
необхідно було виконувати важкі завдання від Полідекта, людини, яка приютила
Персея та його матір. Жанр цих творів – квест.
Із сучасних літературних
творів, прикладом квесту, можна назвати роман-епопею англійського письменника
Дж.Р.Р. Толкіна «Володар кілець». Ще одним яскравим прикладом квесту є роман
«Квест» Бориса Акуніна. Читачеві пропонується незвичайна можливість – розгадати
разом з героєм одну з головних таємниць людства, для чого доведеться
відправитися в Радянський Союз тридцятих років, а звідти перенестися в ще більш
віддалену епоху. «Квест» Б. Акуніна ‑ це два самостійних романи, пов’язані
між собою за допомогою підказок-кодів. Обидва томи знаходяться під однією
обкладинкою, надруковані з різних сторін. Незважаючи на те, що обидва томи є
цілком самостійними творами, у другому томі знаходяться підказки до
«проходження» першого.
У 70-і роки ХХ-го століття термін
«квест» був запозичений розробниками комп’ютерних ігор. Цим терміном позначали ігри,
метою яких є рух по ігровому світу до якоїсь мети. Її досягнення стає можливим
тільки в результаті подолання різних перешкод шляхом вирішення завдань, пошуку
і використання предметів, взаємодії з іншими учасниками гри.
Перші «прабатьки» квестів з’явилися
на початку 1970-х, коли програміст Вільям Кроутер розробив програму для ЕОМ.
Інтерфейс гри був текстовим, а сюжет – пригоди героя у великій печері.
З того часу квест як гра вийшов
з віртуального комп’ютерного світу і почав поширюватися у містах і селах. Вироблені
правила проведення квестів. Квест проводять у кімнатах і квартирах, на вулицях міст
і сіл, у садах і гаях. Не оминув квест дитячих садочків і навчальних закладів.
Нове дихання отримав квест
з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій та Інтернету. У статті використані матеріали сайту Quest
Зображення взято з вільних джерел
Немає коментарів:
Дописати коментар