вівторок, 11 жовтня 2016 р.

З історії квестів


Квест – пригодницька гра, гра-пошук або гра-подорож. Англійське Quest перекладається як пошук з пригодами. Сьогодні цей термін визначає один з основних жанрів комп’ютерних ігор, що вимагають від гравця розв’язання розумових завдань для руху до мети.
У міфології та літературі поняття «квест» спочатку позначало один із способів побудови сюжету – подорож персонажів до певної мети через подолання труднощів. Наприклад, «Міф про 12 подвигів Геракла», де головному герою – Гераклу, необхідно було виконати по велінню царя Еврісфея дванадцять великих подвигів, для того щоб здобути велику славу, стати безсмертним і отримати вдячну пам’ять у віках. Або «Міф про Персеї», де головному герою необхідно було виконувати важкі завдання від Полідекта, людини, яка приютила Персея та його матір. Жанр цих творів – квест.
Із сучасних літературних творів, прикладом квесту, можна назвати роман-епопею англійського письменника Дж.Р.Р. Толкіна «Володар кілець». Ще одним яскравим прикладом квесту є роман «Квест» Бориса Акуніна. Читачеві пропонується незвичайна можливість – розгадати разом з героєм одну з головних таємниць людства, для чого доведеться відправитися в Радянський Союз тридцятих років, а звідти перенестися в ще більш віддалену епоху. «Квест» Б. Акуніна ‑ це два самостійних романи, пов’язані між собою за допомогою підказок-кодів. Обидва томи знаходяться під однією обкладинкою, надруковані з різних сторін. Незважаючи на те, що обидва томи є цілком самостійними творами, у другому томі знаходяться підказки до «проходження» першого.
У 70-і роки ХХ-го століття термін «квест» був запозичений розробниками комп’ютерних ігор. Цим терміном позначали ігри, метою яких є рух по ігровому світу до якоїсь мети. Її досягнення стає можливим тільки в результаті подолання різних перешкод шляхом вирішення завдань, пошуку і використання предметів, взаємодії з іншими учасниками гри.
Перші «прабатьки» квестів з’явилися на початку 1970-х, коли програміст Вільям Кроутер розробив програму для ЕОМ. Інтерфейс гри був текстовим, а сюжет – пригоди героя у великій печері.
З того часу квест як гра вийшов з віртуального комп’ютерного світу і почав поширюватися у містах і селах. Вироблені правила проведення квестів. Квест проводять у кімнатах і квартирах, на вулицях міст і сіл, у садах і гаях. Не оминув квест дитячих садочків і навчальних закладів.
Нове дихання отримав квест з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій та Інтернету. 

У статті використані матеріали сайту Quest 
Зображення взято з вільних джерел 

Немає коментарів:

Дописати коментар