Етапи Блог-квесту

Порядок дій у Блог-квесті (етапи)

Етапи Блог-квесту – опис порядку дій (роботи), які необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному або колективному виконанні завдання.
1. Початковий етап (командний). На першому етапі вчитель проводить підготовчу роботу, знайомить учнів із темою, формулює основну навчальну проблему, а також головне запитання Блог-квесту: яким має бути компютер майбутнього?
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді. Кількість членів команди визначається кількістю ролей. Знайомляться з рольовими завданнями і визначаються з видом (форматом) звіту командного звіту. Члени команди домовляються про форми зв’язку, обмінюються електронними адресами тощо. Більш підготовлені учні надають консультації з певних питань іншим членам команди. 
На цьому етапі учні вчаться передбачати певні труднощі і допомагати один одному їх долати.
2. Рольовий етап (індивідуальний). Це індивідуальна робота або в команді з декількох учнів з однаковими ролями на загальний результат. Учасники одночасно виконують завдання. Оскільки мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над завданнями веб-квесту відбувається взаємне навчання членів команди. Учні вчаться роботі з комп’ютерними програмами та пошуку інформації в Інтернеті. Команда спільно:
1) здійснює пошук інформації по конкретній темі;
2) розробляє структуру звітного продукту: презентації, буклету, бюлетеня чи блогу;
3) створює матеріали для звітних продуктів;
4) доопрацьовує матеріали для блогу;
5) підводить підсумки виконання кожного завдання.
Учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети – створення продукту.
Цей етап веб-квесту має найбільший розвивальний потенціал: при пошуку відповідей на поставлені питання удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об’єкти і явища, мислити абстрактно. Керування процесом з боку вчителя  може проводитися через надання списку запитань, прикладів, схем тощо.
3. Етап оформлення результатів. У цей період відбувається осмислення проведеного дослідження, відбір значимої інформації і представлення її у вигляді слайд-шоу, буклету, анімації, постеру, фоторепортажу тощо. Йде обговорення результатів роботи і як їх можна використати на конференції, щоб учні мали можливість продемонструвати власний практичний доробок.  Результати Веб-квеста для звіту можуть мати різноманітні форми: база даних; діалог, історія або приклад для вивчення; он-лайн документ, який містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами; проведення псевдо-інтерв’ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет. Можна практикувати розміщення результатів роботи над Веб-квестом у мережі Інтернет на спеціалізованих сайтах або спеціально створених блогах, таким чином досягаючи трьох цілей: учні розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з’являється можливість зворотного зв’язку з боку аудиторії.
На цьому етапі розвиваються такі риси особистості як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка  і уміння виступати перед аудиторією. Реальне розміщення Блог-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
4. Заключний етап (командний). Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження. За результатами дослідження поставленої проблеми формулюються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування. Основним на даному етапі є оцінювання, однак обов’язковим для Веб-квесту є попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше), нею підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні самостійної роботи за допомогою технології Веб-квест. В оцінці результатів беруть участь як вчитель, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування. Досвід показує, що найсуворішими суддями робіт є самі учні. Тут важливо в заключному етапі, коли робиться публічне представлення виконаних робіт, організувати конструктивне обговорення.
Відкрите оцінювання власної роботи і роботи товаришів учить учня бути коректними у висловлюванні зауважень, визначати найцікавіші знахідки у виконаних завданнях, формулювати власні критерії оцінювання.

Немає коментарів:

Дописати коментар