Переваги Веб-квестів

Переваги технології Веб-квест

Використання технології Веб-квестів на уроках відноситься до навчання з використанням інформаційних ресурсів мережі Інтернет. У цій технології добре реалізується пошук та використання школярами навчальної інформації, значимої з точки зору цілей навчання, проектно-дослідницької діяльності учнів, заснованої на взаємодії з ресурсами мережі Інтернет, використання комунікаційних компонентів таких ресурсів для навчального спілкування учнів і педагогів.
У наш час ця технологія навчання є особливо актуальною, оскільки доступ учнів до інформаційних ресурсів мережі Інтернет забезпечить їх основним і додатковим навчальним матеріалом, необхідним для навчання в школі, виконання завдань учителя, самостійного навчання та організації дозвілля. Завдяки таким ресурсам у школярів з’являється можливість оперативно знайомитися з новинами, дізнаватися про заплановане проведення олімпіад, конкурсів, консультуватися, спілкуватися з педагогами та однолітками. Абітурієнти знайдуть в інформаційних ресурсах мережі Інтернет інформацію, необхідну для продовження освіти – відомості про інститути, університети та академії, терміни і умови вступу, навчальні та методичні матеріали, необхідні для підготовки до вступних випробувань.
Важливо розуміти, що використання інформаційних ресурсів мережі Інтернет має бути попередньо пов’язане педагогами з основними компонентами реалізованої методичної системи навчання – цілями, змістом, методами, організаційними формами і застосовуваними засобами навчання. Використовувані ресурси повинні вписуватися в цю систему, не суперечити і відповідати її компонентам.
Зараз особлива увага в освіті приділяється формуванню групи аспектів компетентності, які стосуються діяльності людини: пізнавальної діяльності; інформаційних технологій; навчальної діяльності. Для формування цієї групи видів компетентності в учня освітня діяльність школи повинна бути орієнтована на рішення практичних завдань, що мають відношення до майбутньої професійної діяльності школярів і націлена на допомогу їм у життєвому та професійному самовизначенні. Веб-квести є однією з найбільш успішних форм навчання, що дозволяють учневі оцінити свої знання і можливості в тій чи іншій професії на основі розвитку своїх природних здібностей і особистісних якостей, пізнати себе, відчути практичну затребуваність різних спеціальностей і свою конкурентоспроможність на ринку праці.
Вагомих причин для використання веб-квестів досить багато: це легкий спосіб включення Інтернету в навчальний процес, при цьому не потрібно особливих технічних знань; Веб-квест може виконуватися індивідуально, але групова робота у Веб-квесті дає значно кращий результат, при цьому досягаються дві основні мети навчання – комунікація і обмін інформацією; квести розвивають критичне мислення, а також уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати, мислити абстрактно; в учнів підвищується мотивація, вони сприймають завдання як щось «реальне» і «корисне», що веде до підвищення ефективності навчання.
Провівши опитування серед студентів – учасників Веб-квестів, дослідники з Вінницького державного педагогічного університету ім. Ю.М. Коцюбинського з’ясували, що такий вид діяльності оцінюється ними позитивно. Студенти вважають, що участь в Веб-квестах дає їм нові знання; вміння користуватися глобальними інформаційними ресурсами; сучасними засобами телекомунікації; новими пакетами прикладних програм; відкриває перспективи професійного зростання; удосконалює навички ділового колективного спілкування, спільного вирішення проблем. Оскільки від ступеня особистої участі залежить оцінка роботи всієї команди, то, на думку студентів, колективна робота допомагає подолати особисту неорганізованість, перемогти замкнутість, формуючи здатність брати на себе відповідальність.
Участь у квест-проектах дозволяє змоделювати, програти ситуацію, яка незабаром може виникнути у самостійному житті, підготуватися до неї. Учень разом зі своїм персонажем вчиться орієнтуватися в різних обставинах, даючи об’єктивну оцінку своєї поведінки, з огляду на можливості інших людей, встановлюючи з ними контакти і впливаючи на їх інтереси. Учасники Веб-проекту, мають можливість «приміряти себе» до професії, оцінивши свої знання і можливості, пізнати себе, оцінити практичну затребуваність різних спеціальностей і свою конкурентоспроможність на сучасному ринку праці.
Добре структурований, цікаво оформлений сценарій Веб-квесту ініціює розгляд проблем з різних точок зору, змушує думати, вимагає від учасника критичного мислення. Розподіляючи ролі в проекті, школярі оцінюють свої знання і можливості, з позиції максимально ефективного їх використання в спільній діяльності, що, в кінцевому підсумку, повинно привести до правильного рішення поставленої проблеми. Беручи участь у Веб-квесті, учні активно використовують інформаційний простір Інтернету для розширення сфери своєї творчої діяльності, аналізуючи, критично осмислюючи і переробляючи матеріали запропонованих вчителем або знайдених самостійно ресурсів, розвиваючи одну зі соціально-значущих складових компетентності – інформаційну.
Хороший результат дає даний вид діяльності при підготовці до олімпіад, оскільки розширює кругозір і ерудицію. Реальне розміщення Веб-квестів у мережі у вигляді web-сайтів або блогів, створених самими дітьми, дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
При роботі з комп’ютерними технологіями змінюється і роль педагога, основне завдання якого – підтримувати і направляти розвиток особистості учнів, їх творчий пошук. Відносини з учнями будуються на принципах співпраці та спільної творчості. У цих умовах неминучий перегляд сформованих сьогодні організаційних форм навчальної роботи: збільшення самостійної індивідуальної та групової роботи учнів, відхід від традиційного уроку з переважанням пояснювально-ілюстративного методу навчання, збільшення обсягу практичних і творчих робіт пошукового та дослідницького характеру.

Використання нових інформаційних технологій і можливостей комп’ютера як засобу пізнання підвищує рівень і складність виконуваних завдань, дає наочне уявлення результату виконаних дій, можливість створювати цікаві дослідницькі роботи та проекти.

Немає коментарів:

Дописати коментар