неділя, 9 жовтня 2016 р.

Веб-квест як технологія формування та удосконалення компетентності учнів


Веб-квест є одним з популярних і сучасних видів освітніх Інтернет-технологій. Веб-квест (web-quest) у педагогіці – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Вперше цю модель проектної діяльності представили викладачі університету Сан-Дієго (США) Берні Додж і Том Марч у 1995 році. Сьогодні вчителі всього світу використовують цю технологію як один із способів успішного використання Інтернету на уроках.
Завдяки технології веб-квест використовуються та інтегруються у навчальний процес інформаційні Інтернет-ресурси, що допомагає формуванню та удосконаленню інформаційної, соціальної, когнітивної, комунікативної та інших видів компетентності учнів. Адже саме веб-квест формує та удосконалює в учнів уміння і навички:
- використання ІКТ для вирішення різноманітних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерних презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо);
- самонавчання і самоорганізації;
- працювати в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем;
- уміння знаходити декілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
- навички публічних виступів.
При використані веб-квесту у навчанні підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп’ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого. Веб-квест – це не простий пошук інформації в мережі. Учні, працюючи над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того учасники веб-квесту вчаться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності. 
Основна перевага використання веб-квестів на уроках – це те, що крім удосконалення вмінь і навичок роботи в мережі Інтернет, пошуку потрібної інформації, учні вдосконалюють також і навички роботи з певним програмним забезпеченням (MS PowerPoint, MS Publisher, MS Excel тощо), готуючи звіт.

Підготовлено за матеріалами сайту Освіта.U 
Зображення взято з вільних джерел. 

Немає коментарів:

Дописати коментар