середа, 12 жовтня 2016 р.

Використання Блог-квестів у навчальному процесі


Блог-квести – мультимедійні Веб-технології, що дозволяють організувати віртуальне навчальне середовище для розв’язування різного роду педагогічних задач. Вони спрямовані на розвиток в учнів навичок аналітичного і творчого мислення; вміння працювати в команді; вміння шукати і відбирати необхідну інформацію і представляти її у зручному для сприйняття форматі. Веб-квести розвивають і удосконалюють предметну, соціальну, інформаційно-комунікаційну та інші компетентності.
Як зазначають деякі дослідники ‑ Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, В. М. Кобися, О. В. Шестопалюк та інші ‑ Блог-квест поєднує в собі ідеї проектного методу та імітаційних (ситуативних) технологій в середовищі WWW засобами Веб-технологій [2; 3; 4]. За своєю суттю основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну або групову, котра здійснюється за визначений проміжок часу. Технологія Блог-квест органічно сполучається з корпоративним підходом до навчанн і передбачає розв’язання проблеми, яка не обмежується однією темою. У цьому велику роль відіграє вчитель, який має вчасно переключити увагу учнів з форми вислову на його зміст. Тоді учні будуть зайняті тим, як розв’язати проблему, які знайти раціональні способи її розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять правильність обраного шляху. І, головне, таку творчу роботу учнів обов’язково потрібно оцінити.
Б. Додж (http://Вебquest.sdsu.edu\rubrics) рекомендує використовувати від 4 до 8 критеріїв, що можуть впливати на оцінку: дослідницька та творча робота; якість аргументації; оригінальність роботи; навички роботи в мікрогрупі; усний виступ; мультимедійна презентація; письмовий текст та ін.
Блог-квест відрізняється від інших технологій, зокрема від проектної технології.
По-перше, заздалегідь визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для розв’язання проблеми.
По-друге, Блог-квест однозначно визначає порядок дій, який має виконати учень для отримання необхідного результату.
По-третє, обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок, яких можуть набути учні після виконання цього Блог-квесту.
По-четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних завдань.

Література
1.  Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. :Издательский центр «Академия», 2005. – 272 с.
2.  Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3.  Гуревич Р. С. Веб-квест : історія та сучасність : навч.-мет. пос. / М. Ю. Кадемія, О. В. Шестопалюк.        – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2015         – 380 с.
4.  Кадемія М. Ю. Використання сервісів соціальних медіа в навчальному процесу ВНЗ : Блоги, Веб-квести, Блог-квести : навч.-метод. пос. (видання 2-е, доповнене) / В. М. Кобися, О. В. Шестопалюк. – Вінниця : ТОВ фірма «Ландо ЛТД», 2014     – 236 с. 

Немає коментарів:

Дописати коментар